Buscar este blog

lunes, 15 de junio de 2020

INGLES QUINTO AÑO TP5


INGLES. QUINTO AÑO. TP NRO 5

Enviar los trabajos a cautivascorrentinas.ingles@gmail.com

1.Picture matching: Write the correct words in the boxes below the pictures. (Unir las palabras del recuadro con la imagen correspondiente. Ej: la imagen a es “computer”. Escribe la palabra debajo de la imagen.)

laptop                        WI-FI                    computer                  touchscreen                    game                text message              email                         mouse                       mobile                          keyboard                       website                     screen




2. Vocabulary Practice. Complete with the right word. (completa las oraciones con las opciones disponibles. No se repite ninguna.)

website / email / wi-fi / screen / keyboard / mobile / mouse / laptop

1-You can write on a computer using a ………………………………………….
2-We use the …………………….to move and click on a computer.
3-A ……………………..is a phone you can take with you everywhere.
4-A …………………… is a computer you can take with you everywhere.
5-The part of your computer where you see the pictures or words is the ……………………..
6-An …………………………… is an electronic letter.
7-You need …………………………...to have internet connection without wires and cables.
8- A ………………………………………….is a page or collection of pages on the World Wide Web that contains specific information.

3.a. A estudiar un poquito de gramática…..

En oraciones afirmativas, agregamos  -so –es a los verbos en tercera persona del singular.
 She listens to music in her ipad. / He watches movies at night.

Agregamos –es cuando el verbo termina en s, sh, ch, x, o.
Verbos terminados en y, cambian a i y agregan –es
Martin studiesTechnology.
Excepción: el verbo play solo agrega s: He plays video games.

Las oraciones que comienzan con I, You, We, They toman los auxiliares do/ don’t en preguntas y negaciones.
Do you listen to music? / We don’t like Maths.

La tercer persona del singular ( he, she, it)  toma los auxiliares does/doesn’t en preguntas y negaciones. En consecuencia, no agregamos –s o –es al verbo.
Does she listen to rock music? / He doesn’t play online.

3. b. Now, rewrite the 12 sentences according to its symbol. (Vuelve a escribir cada una de las 12 oraciones aplicando lo que te muestra el símbolo.)
Si la oración tiene el símbolo +, es afirmativa. Si tiene el símbolo - es negativa, si tiene el símbolo ? es interrogativa.
Ejemplos: 
She/use/the GPS to get to a place. (+)  “She usesthe GPS to get to a place.”
We/send/Whatsapp messages. (-)  “ We don’t send Whatsapp messages.”
She/post/photos on Facebook. (?)  “Does she post photos on Facebook?”

                 
1. Mark/play/video games. (+)                             .………………………………………………………………………………………………..
2. We/use/ a keyboard to write on a computer. (+) ……………………………………………………………………………………………
3. She/ send/ audio messages to her friends. (?) ………………………………………………………………………………………………..
4. Kristie/call/ family and friends. (-)                     …………………………………………………………………………………………………
5. We/edit/photos before we upload them. (-)  ………………………………………………………………………………………………….
6. My mother/like/social networks. (-)                 …………………………………………………………………………………………………
7. You do homework on line. (?)                            …………………………………………………………………………………………………
8. Joaquín/have/ a smartphone. (-)                       …………………………………………………………………………………………………
9. They/do/research for school. (+)                       …………………………………………………………………………………………………
10. She/take/selfies every day. (?)                        ………………………………………………………………………………………………….
11. You sometines/go/ online for information. (?)  ………………………………………………………………………………………………
12. She/want/ a new tablet.  (+)                                 ………………………………………………………………………………………………


No hay comentarios:

Publicar un comentario

INGLÉS 3º AÑO TP5 - 2021